Forum Świat Roślin Owadożernych - Roraima

No to ZACZYNAMY!

Offline Gliwiczanin

• *
  • 10
  • +1/-1
No to ZACZYNAMY!
« dnia: Listopad 20, 2014, 14:33:23 »
Witam, w końcu doczekałem się moich pierwszych owadożernych roślin. Dziś kurier dostarczył paczkę. Lecz przy dostawie miałem kilka wątpliwości czy wszystko jest OK.
Wrzucam fotki:
Paczka doszła do mnie w takim stanie, sami powiedźcie czy taki jest standard (za przesyłkę płacę nie mało bo 15 zł "KEX", myślałem, że będzie wyglądało to lepiej)

Po rozpakowaniu mojej cudownej paczki roślinki wyglądały tak (były zabezpieczone, owinięte torebką foliową)

Na wstępie widać już pewne ubytki mojej roślinki...

Jest OK? Czy jak to powiedział KLASYK ... "Ku.ewsko daleko od OK" :)

Druga z roślin wyglądała tochę lepiej, przynajmniej tak mi się wydaje

Powtarzam jestem zielony w Tym temacie, liczę na wyrozumiałość i wsparcie z Waszej strony:) JEST OK? :)
Pozdrawiam :)
BKS SPARTA BRODNICA !

Offline Jaca-Dzbanecznik

• 409
  • +23/-0
Odp: No to ZACZYNAMY!
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2014, 14:58:27 »
Witam Kolegę ;)
Przesyłka wygląda standard ;) tak zabezpiecza się rośliny wysyłane z podłożem :)
Co do stanu roślin... rosiczka jak dostanie podstawek z wodą i dostateczną ilość światła powinna wytworzyć rosę dość szybko.
Muchołowki teraz wchodzą w stan spoczynku-zimowania, więc ogólny ich wygląd znacznie różni się od wyglądu wiosną i latem, ale tragedii nie ma ;) jest OK.
Będziesz doświetlał rosiczkę, a muchołowka do zimowania czy też doświetlasz?
Przy tej porze roku jest to wskazane.

Offline Gliwiczanin

• *
  • 10
  • +1/-1
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2014, 15:16:40 »
Witaj :)
Przesyłka wygląda standard ;)
O to mnie uspokoiłeś  :P
Obie rośliny mają podstawki z wodą, umieściłem je na parapecie (najbardziej nasłonecznionym) i takim gdzie nie ma kaloryfera:P stan zimowania to i temperatura musi być niższa, przynajmniej tak wyczytałem :P
Co do oświetlenia to wystarczy zwykła lampka?? Ile godzin potrzebuje światła? 10?